Korzyści
- Otrzymasz praktyczną wiedzę na temat zasad reklamowania suplementów diety
- Poznasz wymagania dotyczące prawidłowej i etycznej reklamy
- Dowiesz się, z jakich źródeł i wytycznych korzystać przygotowując materiały reklamowe i oferty produktowe
- Skonfrontujesz swoją dotychczasową wiedzę na temat dozwolonych i niedozwolonych działań marketingowych na rynku suplementów diety
- Sprawdzisz swoją wiedzę pod okiem eksperta w bogatej części praktycznej dotyczącej przygotowania i przeprowadzenia kampanii reklamowej suplementu diety oraz jego sprzedaży
- Masz możliwość konsultacji z ekspertem oraz wymiany doświadczeń ze współuczestnikami na temat ryzyk związanych z niewłaściwym reklamowaniem suplementu diety
Program szkolenia
- Rozporządzenie 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności.
- Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia w zakresie reklamy suplementów diety.
- Przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne w zakresie dozwolonej reklamy produktów leczniczych a reklama suplementów diety.
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z zakresie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
- Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety – samoregulacja.
- Projektowane zmiany w reklamie suplementów diety.
- Reklama preparatów do początkowego żywienia niemowląt.
- Kwalifikacja produktów z pogranicza a dopuszczalne formy ich reklamowania – studium przypadków.
- Reklama produktów leczniczych, wyrobów medycznych a suplementów diety – podobieństwa i różnice.
- Praktyka „switch” a reklama suplementu diety.
- Nieuczciwa reklam – ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz studium przypadków.
- Niedozwolone klauzule umowne w regulaminach sklepów internetowych a oferowanie suplementu diety do sprzedaży.
Część praktyczna:
- Projektowanie kampanii reklamowej suplementu diety – wymogi prawne.
- Sprzedaż suplementu diety on-line – zasady prezentacji produktu.
- Studium przypadków postępowań w sprawie reklamy suplementów diety przed Radą Reklamy – Komisją Etyki Reklamy.
- Symulacja postępowania przed Prezesem Urzędu Konkurencji i Konsumentów za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów w związku z reklamą suplementów diety.
* Na tydzień przed warsztatami zostaną przesłane wybrane kazusy do rozwiązania, które będą omawiane podczas szkolenia
Ekspert
Dr Joanna Uchańska – Radca prawny, członkini Krajowej Rady Suplementów i Odżywek oraz Komisji Etyki. Współtworzyła Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Doradza klientom indywidualnym i podmiotom gospodarczym w dziedzinie life science, zwłaszcza w zakresie farmacji, medycyny i biotechnologii. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego z tytułem doktora nauk prawnych, gdzie obecnie wykłada m.in. w ramach Studiów Podyplomowych Prawa Medycznego. Specjalizuje się w prawie reklamy na rynku medycznym i farmaceutycznym.
Zapraszamy
- osoby zatrudnione w sektorze farmaceutycznym, żywności i suplementów diety, w działach prawnych, zapewnienia jakości, kontroli jakości i rejestracji,
- pracowników agencji marketingowych przygotowujących kampanie reklamowe suplementów diety,
- dyrektorów działów prawnych, adwokatów i radców prawnych, aplikantów adwokackich i radcowskich,
- kadra menedżerska przedsiębiorstw wytwarzających i dystrybuujących suplementy diety,
- osoby zatrudnione w organach publicznych, w tym NIK, GIS, UOKiK,
- wszystkich, którzy chcieliby uzyskać aktualną i praktyczną wiedzę na temat reklamy suplementów diety.