Korzyści
- Otrzymasz wiedzę na temat nowej Ustawy o produktach kosmetycznych w kontekście Rozporządzenia 1223/2009.
- Poznasz najświeższe wymagania dotyczące codziennej pracy związanej z produkcją i wprowadzaniem produktu kosmetycznego do obrotu oraz informowania konsumentów według najnowszych regulacji.
- Dowiesz się, z jakich źródeł i wytycznych korzystać w związku z audytem i wdrożeniem koniecznych zmian wymaganych nowymi przepisami.
- Posiądziesz praktyczne umiejętności w związku z prowadzeniem reklamy produktu kosmetycznego według ostatnich rekomendacji.
- Skonfrontujesz swoją dotychczasową wiedzę na temat wymogów ochrony danych osobowych w kontekście zgłaszania ciężkich działań niepożądanych.
- Masz możliwość konsultacji z ekspertem oraz wymiany doświadczeń ze współuczestnikami na temat ryzyk związanych z nieprawidłowym wykonywaniem przepisów dotyczących produktów kosmetycznych.
Program szkolenia
Część teoretyczna:
- Nowa ustawa o produktach kosmetycznych a rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczącego produktów kosmetycznych:a) wytyczne europejskie oraz zasady dobrej praktyki produkcji produktów kosmetycznych,
b) obowiązki osoby odpowiedzialnej oraz dystrybutorów,
c) oznakowanie produktów kosmetycznych – minimum obowiązków informacyjnych,
d) zasady rejestracji zakładów w związku z obowiązkiem monitorowania przestrzegania zasad dobrej praktyki produkcji produktów kosmetycznych,
e) język dokumentacji. - System Informowania o Ciężkich Działaniach Niepożądanych Spowodowanych Użyciem Produktów Kosmetycznych w kontekście ochrony danych osobowych (RODO).
- Zasady nadzoru nad produktami kosmetycznymi a ochrona tajemnicy handlowej w sytuacji kontroli (w kontekście projektowanych zmian ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
- System kar pieniężnych według nowej ustawy.
- Zasady okresu przejściowego po wejściu w życie nowej regulacji.
- Przegląd zmian w innych przepisach w związku z wprowadzeniem ustawy o produktach kosmetycznych.
Część praktyczna:
- Zasady przeprowadzenia audytu w związku z wymogami nowej ustawy o produktach kosmetycznych.
- Reklama i marketing kosmetyków – ćwiczenia praktyczne i analiza dotychczasowej praktyki w kontekście:
- deklaracji marketingowych – nieuczciwa reklama produktu kosmetycznego – studium przypadków – free from, bezpieczny, naturalny, organiczny, hipoalergiczny itp.,
- karty odpowiedzialnej reklamy Stowarzyszenia „Cosmetics Europe”,
- reklamy w Internecie.
Ekspert
Dr Joanna Uchańska – Radca prawny w Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j., Dział Life Science and Health Care. Doradza klientom indywidualnym i podmiotom gospodarczym w dziedzinie life science, zwłaszcza w zakresie farmacji, medycyny, biotechnologii, prawa żywnościowego i kosmetycznego. Uzyskała tytuł doktora nauk prawnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie obecnie wykłada w ramach Studiów Podyplomowych Prawa Medycznego. Specjalizuje się także w prawie reklamy, prawie własności intelektualnej, a także etycznych aspektach prawa medycznego.
Zapraszamy
- osoby zatrudnione w sektorze kosmetycznym i farmaceutycznym odpowiedzialne za systemy zarządzania jakością i wprowadzanie produktów kosmetycznych do obrotu,
- pracowników zatrudnionych w przemyśle kosmetycznym w działach kontroli jakości, badawczo-rozwojowych, laboratoriach mikrobiologicznych, technologów, i specjalistów ds. formulacji,
- osoby odpowiedzialne za ocenę bezpieczeństwa produktów kosmetycznych,
- pracowników instytucji regulacyjnych i inspekcji, audytorów,
- przedsiębiorców i kadrę menedżerską branży kosmetycznej i farmaceutycznej,
- pracowników agencji reklamowych,
- prawników wewnętrznych przedsiębiorstw, adwokatów i radców prawnych, aplikantów adwokackich i radcowskich,
- wszystkich, którzy chcieliby uzyskać aktualną i praktyczną wiedzę na temat regulacji prawnych związanych z kosmetykami.